Kalendarium

<< Październik 2018 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

MCK SOKÓŁ TV

IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon132Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon38Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon83Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon194Zobacz więcej ...
5 edycja Studium Kapelmistrzowskiego - egzamin

Zainaugurowaną we wrześniu 2016 roku 5 edycję Studium Kapelmistrzowskiego ukończyło 23 absolwentów, ...

Odsłon96Zobacz więcej ...

Oratoria Haendla w Nowym Sączu

Oratoria Haendla w Nowym Sączu

Międzynarodowy zespół Baroque Collegium 1685 (chór&orkiestra) pod dyrekcją Agnieszki Żarskiej w poniedziałek (22 października, godz. 18.30)  w kościele św. Ducha w Nowym Sączu zaprezentuje fragmenty wielkich oratoriów Jerzego Fryderyka Haendla.  W programie koncertu znajdą się wybrane chóry i arie oraz uwertury z następujących dzieł: Mesjasz, Teodora, Saul oraz Juda Machabeusz. Arie altowe zaprezentuje kontratenor  Kacper Szelążek.

Wieczorny koncert oratoryjny poprzedzony zostanie specjalnym  wydarzeniem dla dzieci z sądeckich szkół, w formie spotkania interaktywnego, w oparciu o słynny chór „Alleluja!”  z Mesjasza. Ten oryginalny występ odbędzie się 22 października o godz. 12.00 w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ,  które jako partner projektu włącza się w organizację dziecięcej widowni .


 

Zapisy grup zainteresowanych udziałem w Koncercie dla Dzieci w dniu 22 października 2018 (poniedziałek), godz. 12.00-13.00 pod numerem telefonu 18 44 82 651, e-mail: k.pater@mcksokol.pl. Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. 

 

Projekt organizowany przez stowarzyszenie Szczawnicki Chór Kameralny we współpracy z Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ, Grupą Thermaleo&Uzdrowisko Szczawnica oraz Fundacją Andrzeja Mańkowskiego, został dofinansowany ze środków  Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, jest też realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

 

**********************************************************************************************************************************************************************************

 

BAROQUE COLLLEGIUM 1685
To międzynarodowy zespół, koncentrujący się  na udostępnianiu i przybliżaniu muzyki baroku,  a w szczególności dzieł oratoryjno-kantatowych. Inicjatorką powstania Collegium oraz dyrektorem artystycznym jest Agnieszka Żarska.

 

Trzon zespołu śpiewaczego Baroque Collegium tworzą członkowie Szczawnickiego Chóru Kameralnego, od 10 lat zgłębiającego i propagującego polifonię chóralną różnych epok oraz współpracujący projektowo śpiewacy i soliści. Szczawnicki Chór Kameralny prezentuje profesjonalny poziom wykonawczy, koncertował m.in.: na festiwalach w Polsce, na Słowacji i w Czechach (Festiwal Jubilaei Cantus w Nowym Sączu, Festiwal Staromiejski w Bratysławie, Festiwal Muzyki Dawnej w  Spisskiej Sobocie, Festiwal Musica Figurata w Zeliv, Międzynarodowy Festiwal Barokowe Eksploracje.)

Zespół instrumentalny Baroque Collegium 1685 zrzesza znakomitych polskich i zagranicznych muzyków nurtu HIP związanych m.in. z  orkiestrą  Musica Florea . Orkiestra  została założona w 1992 roku jako jedna z pierwszych poważnych inicjatyw w dziedzinie stylistycznie świadomej interpretacji muzyki dawnej w Czechach. Jej  założycielem jest  wiolonczelista i dyrygent Marek Štryncl. Repertuar zespołu obejmuje instrumentalną muzykę kameralną, świecką i sakralną muzykę wokalno-instrumentalną, koncerty orkiestrowe i monumentalne, symfoniczne i operowe dzieła od wczesnego baroku do XX wieku.
Zespół koncertuje na najważniejszych festiwalach na świecie i współpracuje z wybitnymi solistami i zespołami (m.in.: Haną Blazikovą, Magdaleną Kozeną, Philippe Jaroussky, Nancy Argenta). Otrzymał wiele prestiżowych nagród m.in. francuski Diapason d’Or za nagranie J.D.  Zelenki  Missa Trinitatis Sanctissimae .
Baroque Collegium 1685  zainaugurowało swoją działalność w kwietniu 2016 roku, prezentując Oratorium Wielkanocne BWV 249 J.S.Bacha w ramach cyklu Bach200UW  w Warszawie na zaproszenie Uniwersytetu Warszawskiego. W 2017 roku Zespół m.in. ponownie gościł w Warszawie, a także inaugurował  Międzynarodowy Festiwal Gorczyckiego na Śląsku, prezentując Kantaty J.S. Bacha. W bieżącym roku Zespół podjął współpracę artystyczna z jednym z najwybitniejszych interpretatorów muzyki Bacha na świecie, holenderskim basem - Peterem Kooij.
 

AGNIESZKA ŻARSKA
Muzykolog, chórmistrz, dyrygent, menedżer kultury (Instytut Muzykologii KUL - dyplom z wyróżnieniem, podyplomowe studia Zarządzanie Kulturą na UJ). Współzałożycielka Szczawnickiego Chóru Kameralnego, inicjatorka i kierownik  projektów artystycznych zespołu, współpracującego z orkiestrami oraz solistami nurtu HIP (Musica Aeterna Bratislava, Musica Florea, Extempore).

 

Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu „Barokowe Eksploracje” nagrodzonego w 2015 r. „Perłą Pienin” za promocję Szczawnicy oraz regionu w Polsce i za granicą. W ramach Festiwalu organizuje koncerty oratoryjno-kantatowe, recitale wirtuozowskie oraz polskie premiery barokowych oper: „Armida” G. Scarlattiego, opera koronacyjna „Costanza e fortezza” J.J. Fuxa, opera-balet „Terpsichore” G.F. Haendla, opera pasticcio „Muzio Scevola” - Amadei, Bononcini , Haendel.

Jest założycielką i kierownikiem artystycznym międzynarodowego Baroque Collegium 1685, zrzeszającego grono znakomitych śpiewaków i instrumentalistów – wirtuozów. Jako dyrygent, zrealizowała  m.in. wybór z kantat J. S. Bacha, Oratorium „Mesjasz” oraz Chandos Anthems G.F. Haendla , dzieła C. Monteverdiego, M.A. Charpentiera, M.R.  Delalande, muzykę środkowoeuropejską: S. Capricorniusa, M. Mielczewskiego, M. Zieleńskiego, a  ponadto szeroki repertuar a’cappella od chorału gregoriańskiego do muzyki współczesnej,  w tym premierowe wykonania miniatur a’cappella, napisanych specjalnie dla Szczawnickiego Chóru Kameralnego.
Wraz ze swoimi zespołami koncertowała na Festiwalach w Polsce, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji, podczas prestiżowych cykli i festiwali takich jak BACH200 UW oraz Gorczycki Festival. W bieżącym roku podjęła współpracę artystyczną z jednym z najwybitniejszych interpretatorów muzyki J.S. Bacha na świecie, holenderskim śpiewakiem  -  Peterem Kooij.

 

KACPER SZELĄŻEK

Ukończył studia wokalne w 2016 r. na Uniwersytecie Muzycznym im.  F. Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Artura Stefanowicza. Debiutował w 2013 r.  w partii Nerona w Koronacji Poppei Monterverdiego, którą z wielkim sukcesem wykonywał w Collegium Nobilium w Warszawie, a w 2015 r. - w Salle Franc Martin Auditorium w Genewie.

W 2013 r., jako najlepszy młody muzyk roku, otrzymał od Polskiego Radia propozycję nagrania utworów Szymanowskiego oraz reprezentowania Polski na Konkursie Młodych Talentów EBU w Bratysławie (International Forum of Young Performers New Talent). Występował m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Teatro Ristori w Weronie, Teatro Thalia w Lisbonie, w Muzeum Puszkina w Moskwie, Warszawskiej Operze Kameralnej, Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, na Festiwalu Dramma per Musica w Teatrze Stanisławowskim w Łazienkach Królewskich w Warszawie, Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
W swoim repertuarze posiada takie role jak: Neron w Koronacji Poppei Monteverdiego i w Agrippinie Haendla, Bertarido w Rodelindzie Haendla, Ariodante w Ariodante Haendla, Gilada w Farnace Vivaldiego, Eliogabaldo w Eliogabaldo Cavallego jak również partie oratoryjne i kantatowe, m.in. Pasje J. S. Bacha, kantaty Haendla, Porpory czy Vivaldiego. Artysta posiada także bogaty repertuar pieśniarski.

W maju 2016 r. otrzymał nagrodę Carlo Maria Giulini’ego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. W sezonie 2017/18 artysta wystąpił m.in. w Operze w Amsterdamie w  La morte d’Orfeo Landiniego pod dyrekcją Christophe Rousset i z orkiestrą Les Talens Lyriques oraz w NOSPR w Katowicach z recitalem arii operowych. Sezon 2018/19 Kacper Szelążek rozpocznie wykonaniem partii Gilada w Farnace Vivaldiego w Teatrze Stanisławowskim w Warszawie, a następnie wystąpi w partii tytułowej w Juliuszu Cezarze Haendla w Teatrze Wielkim w Poznaniu pod dyrekcją Paula Esswooda.

W 2019 r. artysta zadebiutuje na Boston Early Music Festiwal w nowo odkrytej operze Agostino Steffaniego Orlando generoso w roli Medora (opera zostanie nagrana dla firmy Erato) oraz w roli Eunuco w La Finta Pazza Francesco Sacratiego w produkcji Opery w Dijon pod dyrekcją Leonardo Garcia Alarcona, z przedstawieniami w Genewie, Krakowie i Versailles. We wrześniu 2019 artysta wystąpi w partiach Nerona w Agrypinie i Tolomeusza w Juliuszu Cezarze Haendla w produkcji zespołu muzycznego Les Telens Lyriques pod dyrekcją Christophe Rousset w Theâtre des Champs Elysées w Paryżu i na Festiwalu Enescu w Bukareszcie.

 

 

Zdjęcia z archiwum  Baroque Collegium, autorzy: W.Żarski, K. Kordas, A.Wąsik

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.