Kalendarium

<< Listopad 2017 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

MCK SOKÓŁ TV

MY, MAŁOPOLANIE
MY, MAŁOPOLANIE - koncert laureatów 40. Małopolskiego Festiwalu ...
Odsłon65Zobacz więcej ...
III Kongres Kultury Regionów

III Kongres Kultury Regionów

NOWORODAK, czyli transmisyjna płodność dziedzictwa ...
Odsłon690Zobacz więcej ...
Karpaty OFFer 2017

IX Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki - Małopolska Karpaty OFFer

Odsłon377Zobacz więcej ...
Konferencja prasowa

Konferencja prasowa przed koncertem Szczawnickiego Chóru Kameralnego

Odsłon377Zobacz więcej ...
Święto Dzieci Gór 2017

25. Święto Dzieci Gór (18 filmów)

Odsłon615Zobacz więcej ...

Podsumowanie BONU KULTURY 2015

Podsumowanie BONU KULTURY 2015

Od lutego do grudnia w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ realizowany był cykl zajęć edukacyjnych w ramach projektu BON KULTURY.

Odbyło się 227 zajęć, w których wzięło łącznie udział 4617 uczestników.

W warsztatach wzięły udział zarówno osoby indywidualne jak i grupy zorganizowane z placówek oświatowych (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja) z terenu miasta Nowego Sącza oraz powiatów: nowosądeckiego, nowotarskiego, limanowskiego, brzeskiego.

 
Bon Kultury to program dofinansowania zajęć i wydarzeń kulturalnych, realizowany przez regionalne instytucje kultury z inicjatywy samorządu Województwa Małopolskiego. 
Bon Kultury jednorazowo uprawnia do 75% zniżki na zajęcia edukacyjne realizowane w ramach projektu.
 
 
ŚLADAMI POLSKICH LEGEND I BAŚNI
Zajęcia przeprowadzone zostały w formie interaktywnych warsztatów plastyczno-literackich, których zadaniem było przybliżenie niezwykłego skarbu kulturowego, jakim są polskie baśnie i podania. W czasie 2,5 godzinnych spotkań, uczestnicy Bonu Kultury w towarzystwie Bajarza, tworzyli własne księgi legend. Wykorzystując różne techniki plastyczne zdobili wybrany przez siebie tekst, wykonywali inicjały, ilustracje, miniatury oraz autorskie okładki. Prowadzone zajęcia miały na celu uczyć twórczego myślenia, rozwijać fantazję i przede wszystkim rozbudzać zainteresowania wątkami historycznymi, etnograficznymi, literackimi oraz artystycznymi.
Prowadzenie: dr Maria Molenda oraz Maciej Walasek z Fundacji Nomina Rosae. Ogród Kultury Dawnej w Nowym Sączu.
 
 
MAŁA AKADEMIA FOLKLORU
Podczas zajęć w Małej Akademii Folkloru dzieci miały okazję zapoznania się z tradycją i kulturą rodzimego regionu. Zajęcia realizowane były w czterech klasach. W trakcie zajęć z obrzędowości uczestnicy dowiedzieli się jak wyglądał roczny cykl życia na wsi – od Andrzejek do dożynek. Pod okiem etnografa w zależności od pory roku wykonywali tradycyjne palmy i pisanki wielkanocne oraz ozdoby bożonarodzeniowe. W klasie stroju mieli okazję zajrzeć do „babcinej skrzyni” i dowiedzieć się co to jest ciosek, gunia, zapaska oraz inne elementy tradycyjnego stroju. Następnie własnoręcznie wykonywali, m.in. techniką kolażu i szycia miniaturę ubioru typowego dla własnego regionu. Na zajęciach ruchowych młodzi adepci tańca nauczyli się charakterystycznych dla regionu tańców i przyśpiewek oraz zapoznali się z dawnymi zabawami ludowymi. Podczas zajęć muzycznych dzieci miały okazję zobaczyć z bliska i posłuchać jak grają m.in.: dudy, trombita, złóbcoki, basy, piszczałkiokaryna, a następnie wykonać własne instrumenty, takie jak: piszczałki, gwizdki czy trąbki z kory wierzbowej.
 
 
SZLAKIEM FILMOWEJ PYZY
Cykl zajęć o charakterze filmowo-edukacyjnym. Każde spotkanie rozpoczynało się od prezentacji wybranego odcinka z serii „Wędrówki Pyzy”, który był punktem wyjścia do dalszych działań twórczych. W zależności od tytułu dzieci wykonywały różne zadania, takie jak: ozdabianie piernika (odcinek „Toruńskie igraszki”) czy wykonywanie filmowych kadrów na podstawie odcinka „W lesie”.
 
 
(d)OPOWIEŚCI WAŻNEJ TREŚCI
Warsztaty (d)Opowieści ważnej treści, które odbyły się w Galerii Sztuki Współczesnej BWA SOKÓŁ, były ważnym punktem w edukacji dzieci z zakresu sztuk wizualnych. Program każdego spotkania dostosowany był do wieku uczestników i bezpośrednio dotyczył aktualnej wystawy. Podczas zajęć, prowadzonych od marca do czerwca 2015 roku uczestnicy mogli zapoznać się z takimi zagadnieniami jak portret, sztuka abstrakcyjna, sound art czy instalacja. Dzieci przekonały się, że sztuka współczesna nie jest tak trudna jak się wydaje, a jej poznanie daje dużo satysfakcji i radości.
 
Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.