Kalendarium

<< Listopad 2017 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

MCK SOKÓŁ TV

MY, MAŁOPOLANIE
MY, MAŁOPOLANIE - koncert laureatów 40. Małopolskiego Festiwalu ...
Odsłon53Zobacz więcej ...
III Kongres Kultury Regionów

III Kongres Kultury Regionów

NOWORODAK, czyli transmisyjna płodność dziedzictwa ...
Odsłon682Zobacz więcej ...
Karpaty OFFer 2017

IX Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki - Małopolska Karpaty OFFer

Odsłon369Zobacz więcej ...
Konferencja prasowa

Konferencja prasowa przed koncertem Szczawnickiego Chóru Kameralnego

Odsłon370Zobacz więcej ...
Święto Dzieci Gór 2017

25. Święto Dzieci Gór (18 filmów)

Odsłon608Zobacz więcej ...

IUBILAEI CANTUS 2015


XXI SĄDECKI FESTIWAL MUZYCZNY
IUBILAEI CANTUS

 

Nowy Sącz, 8 - 14 listopada 2015 r.

 

 

fot. archiwum artystki

8 listopada (niedziela)
 
Wieczór poetycki Joanny Babiarz
Promocja tomiku poezji pt. Być obok, a także 30-lecie pracy twórczej
 
Relacja z wydarzenia - TUTAJ
 
Joanna Babiarz - urodziła się w Nowym Sączu. Pracowała w  Wojewódzkim Ośrodku Kultury, Dzienniku Polskim, w Wojewódzkim Biurze Planowania Przestrzennego w Nowym Sączu a obecnie pracuje w prywatnym Biurze Urbanistycznym.
Poezją zaczęła interesować się już w szkole podstawowej. Pierwsze publikacje miały miejsce w gazecie lokalnej „Dunajec” oraz w „Gazecie Krakowskiej”. Wtedy, jej pierwszym poetyckim guru był Antoni Kiemystowicz – poeta i dziennikarz oraz Agata Bogusława Konstanty – poetka i teatrolog. Potem byli inni…
Przez szereg lat uczestniczyła w Konfrontacjach Poetyckich w Częstochowie, Sejmiku Młodych twórców w Rytrze oraz Poczcie Poetyckiej w Warszawie. Była laureatką wielu ogólnopolskich konkursów poetyckich m.in. im. Haliny Poświatowskiej, O Poetyckie Wrzeciono, Skrzydło Pegaza czy Turniej Jednego Wiersza. W latach 1989-1981 była najmłodszym członkiem grupy poetyckiej „Sącz”, obecnie członek Klubu Literackiego „Sądecczyzna”. Od 2002 roku jest członkiem Związku Literatów Polskich przy oddziale Krakowskim. Uczestniczy w różnych imprezach poetyckich – Spotkania Poetów „Maj nad Wilią”, Międzynarodowa Jesień Literacka, Chojnickie Spotkania Poezji, Wrzosowisko w Piwnicznej, Ogrody Poetyckie w Limanowej oraz Wieczory Poetyckie w Grudziądzu. Prowadzi warsztaty literackie z młodymi adeptami sztuki poetyckiej.
 
Publikacje książkowe:
Arkusz poetycki – Prezentacje – 1981 r.
„Kobieta podobna do zwierzęcia” – 1984 r. Sądecka Oficyna Wydawnicza
„Miłość bezdrożna” – 1991 r. Wydawnictwo Miniatura - Kraków
„Nie stało się nic” 1998 r. Wydawnictwo Miniatura -Kraków
„Piąta pora roku” – 2000 r. Nowy Sącz Katolickie Stowarzyszenie „Civitas Christiana”
„Tak być bez końca” 2004r. Wydawnictwo Miniatura –Kraków
„W cieniu skrzydeł” – 2005r. Wydawnictwo Krytyki Artystycznej –Kraków
"Już" - K.S.Civitas Christiana Oddział Małopolski Kraków 2008
"Historia Pewnego Domu" - 2011 - Kraków, książka dla dzieci
"Tu i Teraz" - Wydawnictwo Krytyki Artystycznej –Kraków 2012
 
Jej teksty pojawiły się na płycie pt: "Powroty" - poezja śpiewana w wykonaniu zespołu Ostatnia Wieczerza w Karczmie Przeznaczonej do Rozbiórki, 2010 r. a w roku 2014 została nagrana płyta autorska "Pastorałki z Nowego Sącza".
 

 

fot. archiwum artystów

9 listopada (poniedziałek)
 
Superbohaterów 10/9
Spektakl aktorski w wykonaniu studentów PWST im. Ludwika Solskiego w  Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomie
 
Relacja z wydarzenia - TUTAJ
 
Błażej Peszek - reżyseria
 
Wykonawcy:
Joanna Chułek
Katarzyna Gorczyca
Magdalena Herman
Anna Kamińska
Patryk Durski
Kamil Joński
Paweł Korczyk
Maciej Kosteczka
Krystian Łysoń
 
Aktor na sprzedaż. Daje z siebie i od siebie to, co uważa za najlepsze. Chcąc zaistnieć na scenie w swym najwspanialszym wydaniu, sięga po najlepsze składniki z  najwyśmienitszych dzieł literatury. Tak zapowiada się spektakl dyplomowy studentów IV roku bytomskiego Wydziału Teatru Tańca krakowskiej PWST.
Zdaniem reżysera Błażeja Peszka Superbohaterów 10/9 to spotkanie, walka i obrona. Spotkanie Superbohaterów w światach stworzonych przez Supertwórców: Szekspira, Mickiewicza, Słowackiego. To zderzenie aktora z  jego wymarzoną postacią dramatu z najwyższej półki. Próba zrozumienia odwiecznych problemów nękających człowieka.
 

 

 

źródło: http://www.teatr.tarnow.pl

10 listopada (wtorek)
 
Brat naszego Boga
Karol Wojtyła
Spektakl teatralny w wykonaniu Teatru im. Ludwika Solskiego w Tarnowie
 
Relacja z wydarzenia - TUTAJ
 
Tomasz Piasecki – reżyseria
 
Wykonawcy: 
Piotr Hudziak - Bezdomny III, Hubert
Tomasz Piasecki - Nieznajomy, Tamten, Spowiednik
Jerzy Pal -Bezdomny II, Brat Antoni
Jerzy Ogrodnicki - Lucjan, Brat I
Ireneusz Pastuszak - Adam Chmielowski-Brat Albert
Bogusława Podstolska-Kras – Bezdomna
Kamil Urban - Maks, Brat Sebastian
 
Brat naszego Boga to dramat pisany w drugiej połowie lat 50., jednak doczekał się premiery dopiero w  grudniu 1980 roku. Była to pierwsza sztuka Karola Wojtyły wystawiona w  Polsce.
Sztuka została zainspirowana postacią żyjącego na przełomie XIX i XX wieku Adama Chmielowskiego. Chmielowski, malarz i teoretyk sztuki, stał się założycielem zgromadzenia albertynów i jako brat Albert zajmował się w Krakowie pomocą biednym, upośledzonym i chorym. Zarówno reżyser Tomasz Piasecki jak i odtwórca głównej roli, Ireneusz Pastuszak, podkreślają aktualność tematu sztuki, mimo upływu ponad 60 lat od jej napisania.
"Dzisiaj często przechodzimy obok biedy obojętnie" - ocenił Tomasz Piasecki - "Jedna z ważniejszych myśli tego spektaklu jest pytanie: co mogę dla tych najbiedniejszych zrobić ja, co możesz zrobić ty? I jeśli ktoś po przedstawieniu dojdzie do wniosku, że coś może zrobić dla najbiedniejszych, to już będzie jakiś sukces" - dodał.
 

 

 

na zdjęciu Beata Bilińska,

fot. archiwum artystki

11 listopada (środa)
 
Koncert symfoniczny w ramach cyklu
Jeszcze Polska Muzyka
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej
 
Relacja z wydarzenia - TUTAJ
 
Beata Bilińska – fortepian
Christian Schumann – dyrygent
Maciej Negrey – słowo
 
W programie:
Grażyna Bacewicz - koncert na orkiestrę
Franciszek Lessel - Koncert fortepianowy C - Dur
Robert Schumann - Symfonia C dur No.2, Op.61
 
Zainaugurowany przed sześcioma laty cykl Jeszcze polska muzyka... to autorskie przedsięwzięcie Orkiestry Akademii Beethovenowskiej – jednego z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia. Tworzą go pasjonaci, najwybitniejsi studenci i absolwenci europejskich wyższych szkół muzycznych.
Prezentacja najbardziej wartościowych, choć niejednokrotnie zapomnianych utworów polskiej muzyki symfonicznej, w zderzeniu z arcydziełami muzyki europejskiej – to idee programu Jeszcze polska muzyka..., którego celem jest zachowanie polskiego dziedzictwa kulturowego jako wyznacznika kształtowania tożsamości narodowej. Właśnie dlatego koncerty, do udziału w których zaproszeni zostali znakomici soliści i  dyrygenci odbywają się na terenie całej Polski.
 

   

na zdjęciu Przemysław Strączek,
fot. archiwum artysty

12 listopada (czwartek)
 
Koncert jazzowy zespołu
Przemysław Strączek International Group
 
Relacja z wydarzenia - TUTAJ
 
W składzie: 
Przemysław Strączek – gitara
Michał Wierba – fortepian
Francesco Angiuli - kontrabas
Flavio Li Vigni - perkusja.
 

 
Formacja Przemysław Strączek International Group swoją działalność rozpoczęła w 2011 roku podczas trasy koncertowej w Wielkiej Brytanii.
Liderem grupy i zarazem kompozytorem muzyki jest uznany polski gitarzysta Przemysław Strączek. W składzie zespołu znajdują się wybitni muzycy z różnych stron Europy: polski pianista Michał Wierba, włoski kontrabasista Francesco Angiuli i brytyjski perkusista Flavio LI Vigni.
W 2014 roku zespół wydał swój album White Grain of Coffee, który spotkał się z dużym zainteresowaniem wśród krytyków muzycznych w Polsce i za granicą.

 


  

 

fot. archiwum artystów

 
13 listopada (piątek)
 
Zaduszki kabaretowe Kabaretu ERGO z udziałem Krzysztofa Daukszewicza
 
Relacja z wydarzenia - TUTAJ
 
Kabaret "Ergo" powstał jesienią 1983 roku. Założył go Leszek Bolanowski, tekściarz, kompozytor, reżyser i  aktor w jednej osobie. Pierwszy program "Rozmowy w granicach zdrowego rozsądku" pokazany został (z sukcesem) na wielu przeglądach i  festiwalach. Po licznych trasach koncertowych i nagraniach radiowych oraz telewizyjnych w  1993 roku "Ergo" zainicjował nową formę artystyczną, tzw. benefisy sądeckie. Ich bohaterami są mniej i bardziej znane postaci związane z Nowym Sączem lub Sądecczyzną. W tą kabaretową formułę benefisów wpisało się, jak na razie, dwudziestu pięciu wybranych, m.in. Janusz Olejniczak, Józef Broda, Majka Jeżowska, Zdobysław Milewski, Jerzy Hoffman, Leszek Mazan czy Zofia Rysiówna. W  tegorocznej edycji kabaret będzie gościł Krzysztofa Daukszewicza, satyryka, poetę, kompozytora, gitarzystę i piosenkarza, znanego z  realizacji autorskich recitali i programów telewizyjnych.
 

 
14 listopada (sobota)
Bach 330
Koncert Orkiestry Barokowej Musica Florea z Pragi solistów oraz Szczawnickiego Chóru Kameralnego
Marek Stryncl – kierownik orkiestry
Agnieszka Żarska – dyrygent, słowo o muzyce
 
Ewa Leszczyńska - sopran
Hasan El-Dunia- tenor
 
Relacja z wydarzenia - TUTAJ
 
Podczas tegorocznej edycji Sądeckiego Festiwalu Muzycznego IUBILAEI CANTUS zostaną zaprezentowane najpiękniejsze opracowania chóralne i arie z wybranych dzieł wybitnego kompozytora Johanna Sebastiana Bacha w 330. rocznicę jego urodzin. Koncert wykonają soliści: Ewa Leszczyńska – sopran, Hasan El-Dunia – tenor, a także Szczawnicki Chór Kameralny, Orkiestra Barokowa Musica Florea z Pragi pod dyrekcją Marka Štryncla. Szczawnicki Chór Kameralny to kilkanaście osób, których łączy pasja, chęć współtworzenia i  przekazywania piękna muzyki. Głównym celem zespołu jest uprawianie sztuki chóralnej według najlepszych tradycji i propagowanie jej w  różnorodny sposób, a także współpraca w zakresie realizacji projektów artystyczno-edukacyjnych we współpracy m.in. z Orkiestrą Barokową Musica Florea z Pragi. Orkiestra uczestniczy regularnie w najważniejszych na świecie festiwalach muzyki dawnej. Praktyka wykonawcza poparta jest dogłębnymi badaniami źródeł, jednocześnie Musica Florea ma w swoim dorobku wiele prawykonań. Największym uznaniem publiczności i  międzynarodowej krytyki cieszą się mistrzowskie interpretacje dzieł czeskiego kompozytora późno-barokowego Jana Dismasa Zelenki.
Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.