Kalendarium

<< Listopad 2017 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

MCK SOKÓŁ TV

MY, MAŁOPOLANIE
MY, MAŁOPOLANIE - koncert laureatów 40. Małopolskiego Festiwalu ...
Odsłon67Zobacz więcej ...
III Kongres Kultury Regionów

III Kongres Kultury Regionów

NOWORODAK, czyli transmisyjna płodność dziedzictwa ...
Odsłon693Zobacz więcej ...
Karpaty OFFer 2017

IX Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki - Małopolska Karpaty OFFer

Odsłon378Zobacz więcej ...
Konferencja prasowa

Konferencja prasowa przed koncertem Szczawnickiego Chóru Kameralnego

Odsłon378Zobacz więcej ...
Święto Dzieci Gór 2017

25. Święto Dzieci Gór (18 filmów)

Odsłon617Zobacz więcej ...

Wieczory Małopolskie 2017

 Folder

 

WIECZÓR 118. 

27 stycznia (piątek), godz. 18.00
Elizabeth Fuller
GWIAZDA I JA 
Teatr CAPITOL w Warszawie 
 
Obsada: 
Bette Davis - Magdalena ZAWADZKA
Elizabeth Fuller- Anna GORNOSTAJ
Przekład: Julita Grodek, reżyseria: Cezary Morawski, scenografia: Dorota Banasik, kostiumy: Elżbieta Tolak, muzyka: Agnieszka Putkiewicz, teksty piosenek: Michał Wojnarowski
Fot. PG
 
 

fot. z arch. Teatru CAPITOL
„Gwiazda i ja” to jeden z największych broadwayowskich hitów. Rewelacyjna komedia oparta na prawdziwym zdarzeniu z 1985 roku, kiedy to legenda ekranu – Bette Davies – przybyła do domu nikomu nieznanej gospodyni domowej Elizabeth Fuller w Connecticut. Gwiazda miała się jedynie zatrzymać na noc, została jednak na cały miesiąc.
Ta zabawna historia stała się uniwersalnym pretekstem do pokazania prawdziwego oblicza naszych idoli, bałwochwalczego stosunku do aktorów srebrnego ekranu, uwielbienia, jakim darzymy celebrytów i złudnych pozorów świata show biznesu. W roli wielkiej gwiazdy srebrnego ekranu zobaczymy Magdalenę Zawadzką, która dla polskiej widowni jest taką samą aktorską legendą, jaką była Bette Davis dla amerykańskiej publiczności. Partneruje jej jedna z ulubionych przez publiczność komediowych aktorek Anna Gornostaj. Jest to Jej jubileusz pracy artystycznej, 30 lat na scenie i w filmie.
Obok naszych głównych bohaterek zobaczycie państwo Barbarę Kurzaj i Cezarego Morawskiego, który jest również reżyserem spektaklu.
Przewrotne dialogi, zabawne sytuacje i dowcipna riposta to dodatkowe walory tej znakomitej sztuki. Autorka Elizabeth Fuller, dzięki znakomitemu ujęciu w dramat swojej ,,przygody z Gwiazdą”, stała się jedną z najbardziej znanych literackich celebrytek w Ameryce.
 
 
 
 
 
WIECZÓR 119.
31 stycznia (wtorek), godz. 18.00
Woody Allen
ZAGRAJ TO JESZCZE RAZ, SAM
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
Obsada:
Allan – Krzysztof PIĄTKOWSKI
Bogart – Maciej JACKOWSKI
Dick – Grzegorz ŁUKAWSKI
Nancy/Sharon/Gina/Vanessa/Intelektualistka – Marta KONARSKA
Linda - Dominika BEDNARCZYK
Barbara – Agata SCHWEIGER
 
Przekład: Grażyna Dyksińska, Jerzy Siemasz, reżyseria: Krzysztof Babicki, scenografia: Marek Braun, asystent scenografa: Aleksandra Grabowska (ASP), kostiumy: Jolanta Łagowska, opracowanie muzyczne: Krzysztof Babicki, asystent reżysera: Grzegorz Łukawski, inspicjent: Agata Schweiger
Fot. PG
 

fot. P. Kubic
Jedna z najzabawniejszych komedii w dorobku Woody’ego Allena. Historia rozwiedzionego, neurotycznego intelektualisty w średnim wieku, który zasięga porad miłosnych u żony najlepszego przyjaciela i wyimaginowanego Humphreya Bogarta. Główny bohater – porte parole autora – gorliwie poszukuje idealnej partnerki, a otaczają go silne i pełne uroku kobiety. Sztuka pełna absurdalnego humoru, okrutnej satyry i śmiertelnej powagi. W dowcipnych dialogach przeplatają się wszystkie najważniejsze tematy i fascynacje Allena – kino, Nowy Jork, muzyka, miłość i przemijanie.
”(…) sztuka jest zgrabna, dowcipna, ironiczna, trochę złośliwa, trochę sentymentalna. Krzysztof Babicki nie starał się jej przesadnie analizować czy pogłębiać - postawił na umiejętności aktorów, prostą scenografię, no i tekst, którego słucha się z przyjemnością.
Krzysztof Piątkowski w grubych okularach nawet trochę przypomina młodego Allena - z wdziękiem gra mężczyznę trochę dziecinnego, bezradnego i zagubionego, ale strzelającego co chwila inteligentnymi kwestiami (Allen oczywiście co lepsze bon moty napisał dla swojego alter ego). Piątkowski na szczęście nie celebruje dowcipów, płyną one z jego ust naturalnie, co znakomicie wzmacnia ich siłę”. (Joanna Targoń, Gazeta Wyborcza, 21.05.2016 r.).
 
 
WIECZÓR 120. 
2 lutego (czwartek), godz. 18.00
Frederic Loewe
MY FAIR LADY  
Musical w 2 aktach
OPERA ŚLĄSKA W BYTOMIU
Muzyka: Frederick Loewe
Libretto i teksty piosenek: Alan Jay Lerner
Adaptacja sztuki G. B. Shawa i filmu G. Pascala „Pigmalion”, oryginalna Reżyseria: Moss Hart
Przekład libretta i tekstów piosenek: Tomasz Domagała
Opracowanie tekstu: Robert Talarczyk
Realizatorzy:
Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap, reżyseria: Robert Talarczyk, scenografia: Marcel Sławiński, Katarzyna Sobańska, choreografia: Jakub Lewandowski, kostiumy: Ilona Binarsch, reżyseria światła: Bogumił Palewicz, Tomasz Trela, asystent dyrygenta: Mieczysław Unger, asystenci reżysera: Tomasz Domagała, Maciej Komandera, asystentka choreografa: Bernadeta Maćkowiak
 
Fot. PG

 


fot. z arch. Opery Śląskiej
„My Fair Lady” na motywach „Pigmaliona” George'a Bernarda Shawa, z librettem Alana Jay Lernera to prawdziwe arcydzieło gatunku i jeden z najpopularniejszych musicali wszech czasów. Powstał w roku 1956 na motywach romansu w 5 aktach George’a Bernarda Shawa - „Pigmalion”. Ten zaś powstał z inspiracji antycznej historii króla Cypru - Pigmaliona i jego ukochanej Galatei – kamiennego posągu wyrzeźbionego przez mitycznego Pigmaliona, w który - wzruszona siłą niezwykłego uczucia twórcy – bogini Afrodyta tchnęła życie…
Na kanwie „Pigmaliona” oparł libretto sławnego musicalu Alan Jay Lerner, a twórcą muzyki był amerykański kompozytor i laureat Oscara - Frederick Loewe, któremu właśnie to dzieło przyniosło międzynarodową sławę. Jego popularność i wielkie powodzenie ugruntowała dodatkowo nagrodzona ośmioma Oscarami adaptacja filmowa z roku 1964 r. w reżyserii George’a Cukora, ze znakomitymi kreacjami Audrey Hepburn i Rexa Harrisona w rolach głównych. Ekscentryczny językoznawca, prof. Higgins, zakłada się z przyjacielem – pułkownikiem Pickeringiem, że przemieni uliczną kwiaciarkę w damę z wyższych sfer. Obiektem eksperymentu staje się nieokrzesana Eliza Doolittle… Profesor dokonuje prawdziwego cudu (okupionego ciężką pracą i żmudną nauką jego wychowanki), Eliza pojawia się na balu w ambasadzie, budząc powszechny zachwyt i podziw…
 

 

WIECZÓR 121. 

12 lutego (niedziela), godz. 17.00
ŚPIĄCA KRÓLEWNA
Barokowa bajka taneczna według opowiadania Charlesa Perraulta
CRACOVIA DANZA
Scenariusz: Dariusz Brojek, Krzysztof Antkowiak, inscenizacja i  choreografia: Dariusz Brojek, asystent choreografa: Krzysztof Antkowiak, kostiumy: Bożena Pędziwiatr
 
Występują: Romana Agnel, Marta Baranowska, Nikoleta Giankaki, Anna Karabela, Małgorzata Nabrzeska, Alicja Petrus, Krzysztof Antkowiak, Dariusz Brojek, Jan Fečko, Łukasz Szkiłądź, Filip Świeczkowski
 
Fot. PG
 

fot. Ilja van de Pavert
Spektakl stworzony został z myślą o dzieciach. Jego inspirację stanowi Śpiąca królewna, baśń Charlesa Perraulta, pisarza okresu baroku, opowiadająca historię Królewny, która przezwyciężyła klątwę złej wróżki. Dzięki twórczości Perraulta literatura dziecięca urosła do rangi sztuki, a baśnie takie jak Śpiąca królewna znane są w różnych formach, także baletowych, jak choćby do muzyki Piotra Czajkowskiego. Jednak aby oddać klimat pierwowzoru, akcja spektaklu Cracovia Danza została osadzona w czasach autora bajki, a wykorzystana przez twórców muzyka oraz francuska technika tańca barokowego, w idealny sposób ukazują wyjątkowego ducha baroku. W spektaklu można usłyszeć utwory największych kompozytorów tego okresu takich jak: Jeana Baptiste’a B. Lully i Jeana Philippe’a Rameau, tworzących muzykę zarówno dworską, jak i baletową. Choreografia spektaklu oparta na krokach z traktatów z epoki, uzupełniona jest elementami współczesnych technik tańca. Całość dopełniają niezwykłe, barwne kostiumy autorstwa Bożeny Pędziwiatr, która inspirując się pełną elegancji i wytworności epoką baroku, nie zapomniała o świecie baśniowości i dziecięcej wyobraźni. Wszystko uzupełnia prosta scenografia dająca przestrzeń dla tancerzy, w której kostiumy oddziałujące feerią barw same w sobie stanowić będą dekoracje.
 
 
 
 
                                                      
                                                     
 
Sponsorzy: 
   

 

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.