Kalendarium

<< Listopad 2017 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

MCK SOKÓŁ TV

MY, MAŁOPOLANIE
MY, MAŁOPOLANIE - koncert laureatów 40. Małopolskiego Festiwalu ...
Odsłon52Zobacz więcej ...
III Kongres Kultury Regionów

III Kongres Kultury Regionów

NOWORODAK, czyli transmisyjna płodność dziedzictwa ...
Odsłon682Zobacz więcej ...
Karpaty OFFer 2017

IX Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki - Małopolska Karpaty OFFer

Odsłon369Zobacz więcej ...
Konferencja prasowa

Konferencja prasowa przed koncertem Szczawnickiego Chóru Kameralnego

Odsłon370Zobacz więcej ...
Święto Dzieci Gór 2017

25. Święto Dzieci Gór (18 filmów)

Odsłon608Zobacz więcej ...

Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS

Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS

XXIII Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS był realizowany w dniach 6-16 listopada 2017.

Program:
 

6 listopada (poniedziałek)

godz. 18.00 | sala im. Lucjana Lipińskiego, MCK SOKÓŁ
Spektakl ARCHIPELAG
Teatr Tańca Caro w Siedlcach w choreografii oraz reżyserii Macieja Kuźmińskiego
czas trwania: 80 minut 

fot. Katarzyna Machniewicz
Spektakl ARCHIPELAG Macieja Kuźmińskiego to złożony z okruchów wspomnień kalejdoskop obrazów, który ukazuje człowieka zawieszonego w przestrzeni, gdzie czas nie płynie linearnie. Powracające i pozornie niezwiązane ze sobą sceny nawiązują do współczesnego, fragmentarycznego świata, którego wirtualne i rzeczywiste sfery zlewają się między sobą.
Pięcioro tancerzy tworzy pięć scenicznych postaci, każda ze swoją historią i pragnieniami. Na przemian w ruchu i zawieszeniu, stają się częścią archipelagu wspomnień, który stopniowo wyłania się jako obrazy na długo zapadający w pamięć widza.
Reżyser w charakterystyczny dla siebie sposób ukazuje osamotnienie jednostki poprzez zamierzony brak dotyku fizycznego między aktorami. Często wykorzystywane przez niego wyraziste, barwne obrazy sceniczne potęgują wrażenie przemieszczania się aktorów w przestrzeni. Twórca kontrastuje to jednak z momentami zawieszenia, w których człowiek ukazany jest w zwolnionym tempie, bądź w boleśnie wręcz przedłużonym bezruchu. Fragmentaryczność kompozycji, egzystencjalna tematyka oraz nawiązania do filozofii XXI wieku (w tym wypadku koncepcja time-image Gillesa Deleuze’a) składają się na stopniowo klarujący się styl Macieja Kuźmińskiego.
 
Fot. PG 

 

10 listopada (piątek)
godz. 18.00 | Galeria Sztuki Współczesnej BWA SOKÓŁ
ANTONISZ. INTERPRETACJE
Julian Antonisz, Robert Kuśmirowski – otwarcie wystawy
wystawa potrwa do 17 grudnia 2017
Kurator wystawy: Łukasz Strzelczyk
Kuratorki poświęcone części dotyczącej Juliana Antonisza: Malwina Antoniszczak i Sabina Antoniszczak
Kuratorzy projektu: Małgorzata Miśkowiec i Karol Szafraniec
 
Jakie jest znaczenie Juliana Antonisza na mapie współczesnej polskiej kultury? Za co przede wszystkim należy mu się pamięć? Pytania dotyczące wpływu dorobku artysty na współczesny krajobraz artystyczny stały się punktem wyjścia dla interdyscyplinarnego przedsięwzięcia, które będzie realizowane w listopadzie i grudniu w Nowym Sączu, rodzinnym mieście artysty. Główne punkty projektu to wystawa w BWA SOKÓŁ, powstała w wyniku współpracy córek artysty oraz Roberta Kuśmirowskiego, a także performance muzyczno-wizualny Wojciecha Waglewskiego i zespołu Voo Voo oraz Michała Jacaszka.
Celem projektu jest przypomnienie postaci Juliana Antonisza i jego twórczości w sposób możliwie wyczerpujący z jednoczesnym usytuowaniem jej w szerszych kontekstach, przede wszystkim współczesnych. 
 
Fot. Piotr Droździk
konferencja prasowa

 

10 listopada (piątek)
godz. 20.00 | sala im. Danuty Szaflarskiej, MCK SOKÓŁ
Projekcja filmów Juliana Antonisza
wprowadzenie: Karol Szafraniec
czas trwania: 90 minut
 kadr z filmu "Katastrofa"
Prezentowane filmy:
 „Polska kronika non camerowa nr 1, 2, 3, 4”
„Oberhausen, Duisburg, Dortmund, Düseldorf, Hannover, Hamburg, czyli non-camerowy reportaż z podróży po Republice Federalnej Niemiec”
„Film o sztuce... (biurowej)”
„Te wspaniałe bąbelki w tych pulsujących limfocytach”
„Katastrofa”
 
 

 
Fot. PG
 

 

10 listopada (piątek)
godz. 18.00 - uroczysta Msza św., godz. 19.00 - koncert | Kościół św. Kazimierza
SCHERZO i SIERRA MANTA
Koncert Jubileuszowy 30-lecia Młodzieżowego Chóru Scherzo z gościnnym udziałem zespołu muzyki latynoskiej Sierra Manta
W programie utwory Louisa Vierne’a i Ariela Ramireza
 
Młodzieżowy Chór Scherzo I Liceum Ogólnokształcącego w Nowym Sączu powstał w 1987 r. Jest chórem mieszanym zrzeszającym młodzież sądeckich szkół. Liczy około 45 osób w wieku 14-19 lat. Repertuar zespołu obejmuje głównie muzykę polską okresu renesansu oraz współczesną. Zespół wielokrotnie koncertował w kraju i za granicą m. in. w Niemczech, Francji, Belgii, Anglii, Hiszpanii, Norwegii, Bułgarii, Ukrainie, Grecji i we Włoszech.
Nagrał i wydał 6 płyt CD ze swoim repertuarem. Za swoją dotychczasową działalność został uhonorowany Medalem 700-lecia Nowego Sącza i Medalem Województwa Małopolskiego. 
 
Zespół Sierra Manta jest obecny na polskich i zagranicznych scenach muzycznych od 27 lat. Wykonuje muzykę z krajów Ameryki Południowej i Środkowej takich jak Peru, Boliwia, Ekwador, Kolumbia, Argentyna i Wenezuela. Każdy występ zespołu Sierra Manta to egzotyczna podróż od muzyki prekolumbijskiej po czasy współczesne. Możliwe jest to dzięki oryginalnemu instrumentarium takiemu jak: charango, zampońas, quenas, tarkas, tiple, rondador, bombo oraz umiejętnościom muzycznym i pasji wykonawców.
 Fot. PG

 

11 listopada (sobota) - Święto Niepodległości
godz. 18.00 | sala im. Lucjana Lipińskiego, MCK SOKÓŁ
Koncert Symfoniczny w ramach cyklu JESZCZE POLSKA MUZYKA
ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ 
Kaja Danczowska – skrzypce
Stanisław Krawczyński – dyrygent
Maciej Negrey – prowadzenie
W programie utwory: Stanisława Moniuszki, Henryka Jana Botora oraz Joachima Mendelssohna.
Z powodu choroby - nie mogła wystąpić w koncercie Kaja Danczowska. W związku z tym orkiestra na zakończenie wieczoru zagrała Symfonię h-moll (tzw. "Niedokończoną") Franciszka Schuberta, zamiast Koncertu skrzypcowego Henryka Jana Batora.
 
fot. Artur Barbarowski
Kaja Danczowska
Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 7 lat u Jana Stasicy, a od ósmego roku życia pracowała pod kierunkiem Eugenii Umińskiej, u której, w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie, uzyskała dyplom z wyróżnieniem (1972). W tym samym roku ukończyła dwuletni kurs mistrzowski w Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie u Dawida Ojstracha. Dwa lata później uczestniczyła w zorganizowanym przez rząd kanadyjski kursie mistrzowskim prowadzonym przez Ruggiera Ricciego. W 1959 r. zdobyła I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym we Wrocławiu oraz stypendium Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków ufundowane przez Henryka Szerynga, następnie stypendium Pawła Kleckiego, Poznańskiego Towarzystwa Muzycznego oraz Ministra Kultury i Sztuki. Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych. Zasiada w jury wielu konkursów w Polsce i za granicą, m.in. w Poznaniu, Tokio, Monachium, Nowym Jorku, Odense czy w Wiedniu. 
 
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej 
Jeden z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia. Tworzą go najwybitniejsi studenci i absolwenci europejskich wyższych szkół muzycznych. W 2005 roku, za sprawą Elżbiety Pendereckiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej zadebiutowała podczas IX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie, gromadząc wyśmienite recenzje oraz otrzymując wiele zaproszeń do udziału w prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą. 
Z równie wielkim sukcesem jak po partytury muzyki klasycznej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej sięga po przeboje muzyki rozrywkowej czy filmowej. Na koncie ma nagrania ścieżek dźwiękowych dla takich gigantów jak Warner Bros czy Monolith, współpracę z kompozytorami Hansem Zimmerem, Elliotem Goldenthalem, Michałem Lorencem i Janem A. P. Kaczmarkiem, a także rejestrację niezwykle popularnego albumu Siedem Pieśni Marii (Universal Music Polska), który w błyskawicznym tempie zyskał status platynowej płyty, sprzedając się w nakładzie przekraczającym 300 tysięcy egzemplarzy.
Obecnie Orkiestra Akademii Beethovenowskiej koncertuje w kraju i za granicą, realizując m.in. 8. edycję autorskiego cyklu „Jeszcze polska muzyka...” promującego zapomnianą muzykę polską.
 
Fot. PG
 
 
12 listopada (niedziela)
godz. 19.00 | sala im. Romana Sichrawy, MCK SOKÓŁ
Koncert z okazji 180-lecia urodzin Władysława Żeleńskiego 
pieśni, duety i utwory fortepianowe 
Promocja płyty Władysław Żeleński - Songs, Duets
Marta Trybulec - sopran
Witold Wrona - tenor
Maria Gabryś – fortepian
Ireneusz Trybulec – prowadzenie
 
Fot. PG
 
 
Jacek Malczewski "Portret Władysława Żeleńskiego"
Władysław Żeleński należy do grona najwybitniejszych kompozytorów polskich II połowy XIX w. - tworzył w okresie pomiędzy czasami Chopina i Młodą Polską. W dziedzinie twórczości pieśniarskiej i operowej uważany jest za następcę i kontynuatora dzieła Moniuszki. Wśród utworów Żeleńskiego wyróżniają się pieśni, niezwykle wartościowe muzycznie, o niebanalnej melodyce, rozwiniętej harmonii i ciekawych, rozbudowanych akompaniamentach fortepianowych. Komponowane prawie przez całe życie, od czasów najdawniejszych, kiedy to w Krakowie zaczynał się uczyć kompozycji u Franciszka Mireckiego. Pisane najpierw do tekstów Zaleskiego, Hanki, Mickiewicza, Syrokomli, Lenartowicza, Żmichowskiej, następnie do słów Krasińskiego, Kraszewskiego, Konopnickiej i Asnyka, w końcu do wierszy poetów młodopolskich – Tetmajera, Rydla, Malczewskiego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16 listopada (czwartek)
godz. 18.45 | Kościół św. Ducha
KANTATY J. S. BACHA
Baroque Collegium 1685 - Szczawnicki Chór Kameralny & Orkiestra Barokowa Musica Florea Praha pod dyrekcją Agnieszki Żarskiej
Ewa Leszczyńska - sopran
Helena Poczykowska - alt
Davide Fior - tenor
Jiri Miroslav Prochazka - bas
 
Fot. PG
Baroque Collegium 1685 to międzynarodowy zespół, zgłębiający i propagujący muzykę baroku, a w szczególności dzieła oratoryjno-kantatowe oraz polifonię chóralną różnych epok. Inicjatorką powstania Collegium oraz dyrektorem artystycznym jest Agnieszka Żarska. Trzon zespołu śpiewaczego tworzą członkowie Szczawnickiego Chóru Kameralnego oraz współpracujący projektowo śpiewacy i soliści.
 
Agnieszka Żarska
Muzykolog, chórmistrz, dyrygent, manager kultury. Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego - Instytutu Muzykologii oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego - Zarządzania Kulturą. Współzałożycielka Szczawnickiego Chóru Kameralnego, inicjatorka i kierownik projektów artystycznych zespołu, współpracującego z orkiestrami oraz solistami nurtu HIP (Musica Aeterna Bratislava, Musica Florea, Zespół muzyki XVII i XVII w. Extempore). Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu „Barokowe Eksploracje” nagrodzonego w 2015 r. „Perłą Pienin” za promocję Szczawnicy oraz regionu w Polsce i za granicą. Organizuje koncerty oratoryjno-kantatowe, recitale wirtuozowskie oraz polskie premiery barokowych oper.
 
 
 

 

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.