Kalendarium

<< Październik 2017 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

MCK SOKÓŁ TV

III Kongres Kultury Regionów

III Kongres Kultury Regionów

NOWORODAK, czyli transmisyjna płodność dziedzictwa ...
Odsłon494Zobacz więcej ...
Karpaty OFFer 2017

IX Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki - Małopolska Karpaty OFFer

Odsłon251Zobacz więcej ...
Konferencja prasowa

Konferencja prasowa przed koncertem Szczawnickiego Chóru Kameralnego

Odsłon260Zobacz więcej ...
Święto Dzieci Gór 2017

25. Święto Dzieci Gór (18 filmów)

Odsłon498Zobacz więcej ...
'Tradycyjne zabawki i zabawy dziecięce' - wernisaż

Wystawa towarzyszy jubileuszowemu 25. Międzynarodowemu Festiwalowi Dziecięcych Zespołów ...

Odsłon363Zobacz więcej ...

TRANS-OPERA 2017 - edycja jesienno-zimowa

TRANS-OPERA 2017 - edycja jesienno-zimowa
Ruszyła nowa edycja cyklu transmisji i retransmisji oper i baletów z renomowanych europejskich teatrów i festiwali - TRANS-OPERA! Przed nami dwie transmisje na żywo, podczas których czekać będą na nas znakomici wykonawcy, wspaniała muzyka, przepiękne stroje i dekoracje... Serdecznie zapraszamy. 

19 października (czwartek) 2017 // godz. 17:30

DON CARLOS // Giuseppe Verdi
Opéra de Paris, Francja
transmisja LIVE - 5h 5’
opera w 5 aktach
 

Libretto: Joseph Méry i Camille du Locle wg Fridericha Schillera
Dyrygent: Philippe Jordan
Reżyseria/inscenizacja: Krzysztof Warlikowski
Scenografia: Małgorzata Szczęśniak
 
Orkiestra i Chór Opery National de Paris
 
WYSTĘPUJĄ:
Filip II: Ildar Abdrazakov
Don Carlos: Jonas Kaufmann
Rodrygo, markiz Posa: Ludovic Tézier
Wielki Inkwizytor: Dmitry Beloselsky
Elżbieta: Sonya Yoncheva
Księżna Eboli: Elīna Garanča
Tybalt: Eve-Maud Hubeaux
Głos z Nieba: Silga Tīruma
Hrabia Lerma: Julien Dran
Herold: Hyun-Jong Roh
Mnich: Krzysztof Bączyk
Posłowie Flandryjscy: Tiago Matos, Michał Partyka, Mikhail Timoshenko, Tomasz Kumięga, Andrzej Filończyk, Daniel Giulianini
 
Hiszpania, XVI wiek. Krajem rządzi Inkwizycja i ślepo jej podporządkowany król Filip II, który ze względów politycznych zawarł małżeństwo z francuską księżniczką Elżbietą, nie bacząc, że doprowadził tym samym do zerwania zaręczyn Elżbiety ze swym synem Carlosem. Tymczasem, zakochana w Don Carlosie księżniczka Eboli, przypadkiem odkrywa jego niewygasłą miłość do królowej i postanawia zemścić się na rywalce - przekazuje Filipowi szkatułkę Elżbiety z medalionem jego syna, dowodzącym wzajemności uczuć. Miłość infanta do młodej macochy, starcza zazdrość Filipa o własnego syna – to główny wątek dramatu. Jest też tło polityczne: walka Flandrii o uwolnienie się spod krwawego jarzma Hiszpanii. Markiz Posa, grand hiszpański, pragnie nakłonić Don Carlosa do stanięcia na czele ruchu mającego wyzwolić Flandrię, a następnie i samą Hiszpanię spod tyranii króla i Inkwizycji. Carlos prosi króla o pełnomocnictwo nad Flandrią, ale spotyka się z odmową...

W wywiadzie udzielonym tuż przed publikacją repertuaru na sezon 2017/2018, dyrektor paryskiej Opery National de Paris - Stéphane Lissner, uznała premierę Don Carlosa Verdiego w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego za najbardziej oczekiwane wydarzenie sezonu. Dzieło zostanie wystawione w języku francuskim bez żadnych skrótów, a w obsadzie znajdą się największe nazwiska świata opery.
 
Elīna Garanča
fot. Gabo DG

Ildar Abdrazakov

 

Jonas Kaufmann

fot. Julian Hargreaves

Ludovic Tézier

  

 Sonya Yoncheva

  fot. Gregor Hohenberg

 

 

fot. Cory Weaver

8 grudnia (piątek) // godz. 19:00
NORMA // Vincenzo Bellini
Gran Teatre del Liceu, Barcelona (2015)
retransmisja 3h 20’
opera w 2 aktach
 
 
Libretto: Felice Romani wg Luisa Alexandra Soumeta
 
Dyrygent: Renato Palumbo
Reżyseria: Kevin Newbury
 
WYSTĘPUJĄ:
Pollio: Gregory Kunde
Orowist: Raymond Aceto
Norma: Sondra Radvanovsky
Adalgiza: Ekaterina Gubanova
Klotylda: Anna Puche
Flawiusz: Francisco Vas
 
Orkiestra i Chór Gran Teatre del Liceu
 
Akcja opery dzieje się w czasie podboju Galii przez Rzymian (50 r. p.n.e.). Pollio, rzymski prokonsul, żyje w potajemnym związku z arcykapłanką Normą, córką Orowista, najwyższego kapłana druidów. Dzięki tej miłości Norma powstrzymuje Galijczyków od powstania przeciw rzymskim najeźdźcom. Pollio jednak zakochuje się w pięknej kapłance Adalgizie i namawia ją, aby uciekła wraz z nim do Rzymu... Adalgiza, nie wiedząc o jego związku z Normą, zwierza się arcykapłance z tych planów, prosząc ją o radę. Na wieść o zdradzie kochanka, Norma wpada we wściekłość; zagrzewa lud galijski do walki z Rzymianami, a ofiarą złożoną bogom na ołtarzu ma być sam Pollio. Norma stara się odzyskać serce ukochanego: przyrzeka mu ratunek, jeśli wyrzeknie się Adalgizy. Gdy Pollio odmawia, zrozpaczona Norma wyjawia tajemnicę swego grzesznego związku z Rzymianinem i wraz z nim wstępuje na płonący stos. Pollio dopiero w tej chwili pojmuje, jak wielkie skarby kryło serce Normy i zakochuje się w niej ponownie.
 
Zdaniem samego Richarda Wagnera Norma Belliniego to idealny przykład tragedii muzycznej, która w romantyzmie włoskim bel canta osiągnęła szczyt. Bellini to autor najpiękniejszych melodii, wspaniałych duetów i potężnych scen zbiorowych, a rola tytułowa jest jedną z najtrudniejszych partii sopranowych w dziejach opery.
 

 
Wszystkie pokazy odbędą się w MCK SOKÓŁ w Nowym Sączu.
 
Bilety: 35 i 40 zł
Karnety: 105 zł
 
Bilety i karnety do nabycia od 4 sierpnia 2017 w kasie MCK SOKÓŁ (ul. Długosza 3, tel. 18/44 82 600) - czynnej w dni powszednie w godzinach 8:00-20:00, w soboty i niedziele w godzinach 12:00-20:00 oraz on-line.
 
Każdy pokaz poprzedzi wprowadzenie do spektaklu.
Przedstawienia są prezentowane w oryginalnych wersjach językowych z polskimi napisami.
 

Za nami:
 

fot. Michael Poehn

14 września (czwartek) 2017 // 19:00
ANNA BOLENA // Gaetano Donizetti
Wiener Staatsoper, Austria (2011)
retransmisja - 3h 30’
opera w 2 aktach

Libretto: Felice Romani
Dyrygent: Evelino Pidò
Reżyseria: Éric Génovèse

WYSTĘPUJĄ:
Anna Bolena: Anna Netrebko
Giovanna Seymour: Elīna Garanča
Smeton : Elisabeth Kulman
Lord Ryszard Percy: Francesco Meli
Król Henryk VIII: Ildebrando D`Arcangelo 

Orkiestra i Chór Wiener Staatsoper
 
Po raz pierwszy wybitna rosyjska sopranistka Anna Netrebko wciela się w tytułową kreację Anny Boleny. To wymagająca partia, która „zmusza” śpiewaczkę, by jej głos schodził w dolny rejestr, dosłownie do wnętrza klatki piersiowej, jakby kompozytor w pobliżu serca szukał dźwięków w kolorze cierpienia. Wyraźnie słychać to w duecie Boleny i Giovanny, gdy zrozpaczony sopran pełza pod wciąż lekko płynącym mezzo. Netrebko i Garanča dotknęły tu operowego absolutu.
/Aleksander Laskowski, kulturaliberalna.pl/
 
Henryk VIII zakochany w Giovannie Seymour, damie dworu królowej, pragnie pozbyć się Anny Boleny, swej obecnej żony, i poślubić Giovannę. Przywołuje z wygnania lorda Ryszarda Percy’ego, o którym wie, że był dawniej ukochanym Anny, i którego niegdyś z tego właśnie powodu skazał na banicję. Aranżuje podstępem spotkanie Anny z Percym, po czym przyłapuje ją na rzekomej schadzce, zyskując w ten sposób pretekst do oskarżenia jej o wiarołomstwo. Król odpowiednio nastawia do sprawy sędziów, nakłania zakochanego w Annie nadwornego muzyka Smetona - przypadkowego świadka niewinnego spotkania królowej z Percym - aby fałszywymi zeznaniami pogrążył królową, czym rzekomo miałby uratować jej życie. Naiwny paź Smeton ufa królowi i w rezultacie przesądza o wyroku - izba parów skazuje Annę na śmierć.

 
 

 

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.