Kalendarium

<< Październik 2017 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

MCK SOKÓŁ TV

III Kongres Kultury Regionów

III Kongres Kultury Regionów

NOWORODAK, czyli transmisyjna płodność dziedzictwa ...
Odsłon475Zobacz więcej ...
Karpaty OFFer 2017

IX Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki - Małopolska Karpaty OFFer

Odsłon243Zobacz więcej ...
Konferencja prasowa

Konferencja prasowa przed koncertem Szczawnickiego Chóru Kameralnego

Odsłon253Zobacz więcej ...
Święto Dzieci Gór 2017

25. Święto Dzieci Gór (18 filmów)

Odsłon492Zobacz więcej ...
'Tradycyjne zabawki i zabawy dziecięce' - wernisaż

 Wystawa towarzyszy jubileuszowemu 25. Międzynarodowemu Festiwalowi Dziecięcych Zespołów ...

Odsłon358Zobacz więcej ...

WZORY PRZYSZŁOŚCI

WZORY PRZYSZŁOŚCI

Otwarta dla szerokiej publiczności, druga część projektu, to prezentacje najciekawszych i najnowszych zjawisk z zakresu designu i nowych technologii. Prezentacje będą opierały się na poszerzeniu pól działania od wzornictwa kojarzonego tylko z designem i produkcją przedmiotów do konceptualnych rozważań na temat wpływu projektowania na rzeczywistość i przyszłość ludzkiego życia. Zapraszamy w dniach 27 - 29 października do Galerii Sztuki Wspołczesnej BWA SOKÓŁ.

PROGRAM:
 
27.10.2017 (piątek)
sala edukacyjna, Galeria BWA
godz. 18.00 - 20.00
Virtual Reality – przyszłość rozrywki i usług
Prowadzenie: Jakub Bartoszek
 
Innowacyjna technologia Virtual Reality, która opiera się na multimedialnym kreowaniu sztucznej rzeczywistości, komputerowej wersji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń. Dzięki rozwojowi telefonów komórkowych, VR zaczyna być dostępny dla indywidualnych użytkowników, a upowszechnianiu sprzyja coraz bardziej przystępna cena i większa ilość materiałów tworzonych w tej technice, t.j. gry, czy filmy. VR coraz szerzej wchodzi także w obszar usług, edukacji, zdrowia. Jak produkty do Virtual Reality i Augmented Reality są projektowane? Jaki zespół przy nich pracuje, jak wpływają na ludzką percepcję? Wykład połączony z prezentacją sprzętu Samung Gear VR.
 
28.10.2017 (sobota)
sala edukacyjna, Galeria BWA
godz. 11.00 - 13.00 
Wearable devices – urządzenia, które nosimy na sobie
Prowadzenie: dr Piotr Bigaj
 
Ubrania wzbogacone o technologię oraz urządzenia, które nosimy na sobie, stają się coraz modniejszym uzupełnieniem naszego wyglądu. Poza funkcjami estetycznymi pełnią przede wszystkim jednak role praktyczne, m.in.: zbierają dane o stanie naszego zdrowia, jakości snu, spalaniu tkanki tłuszczowej. Być może niedługo będą nie tylko dodatkiem do naszego życia, a obowiązkiem – dane przez nie zbierane mogą stać się obligatoryjne do korzystania ze służby zdrowia czy ubezpieczenia. Jak wyglądają takie urządzenia obecnie, a jak mogą wyglądać w przyszłości, jak będzie wyglądała ludzka sylwetka otoczona nie tylko ubraniem, ale wyposażona w stałe elementy technologii?
 
godz. 13.00 - 14.00
Prezentacja efektów warsztatów z firmą NEWAG
 
Prezentacja będzie podsumowaniem trzydniowych warsztatów z firmą Newag S.A. – producentem taboru kolejowego, które zapoczątkowały projekt „Wzory przyszłości”. W warsztatach uczestniczyli studenci Wydziału Wzornictwa Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Poznanie zadań związanych z projektowaniem pociągów, organizacji pracy w fabryce, potrzeba dostosowania się w procesie projektowania do technicznych norm i regulacji prawnych to unikalna wiedza, którą w praktyce mieli okazje poznać studenci.
 
godz. 14.00 - 15.30
Innowacyjne technologie na wybiegu - odzież i materiały przyszłości
Prowadzenie: dr Marzanna Lesiakowska – Jabłońska
 
Wraz ze zmianą społeczną, technologiczną i kulturową, której jesteśmy świadkami, modyfikacji uległy potrzeby i sposoby użytkowania obiektów najbliższych człowiekowi w sposób dosłowny – tekstyliów w naszym otoczeniu, odzieży i materiałów, z których jest wykonana. Obecnie możliwe jest tworzenie nie tylko ładnych i modnych ubrań oraz materiałów dekoracyjnych, ale jednocześnie projektowanie ich w taki sposób, że zyskują nowe właściwości funkcjonalne, czy wręcz przejmują zadania przypisane dotychczas innym przedmiotom. Dostępna technologia pozwala już nie tylko na inny sposób projektowania, wykonania i dystrybucji tekstyliów i odzieży, ale nadaje materiałom włókienniczym i ubiorom charakter tekstroniczny czy wzbogaca je, poprzez zaawansowaną inżynierię, o wyjątkowe właściwości o znaczeniu estetycznym i/lub użytkowym. Jak pogodzić technologię z dobrym wzornictwem w projektowaniu materiałów tekstylnych i obiektów z nich wykonanych (w tym szczególnie odzieży)? Czy ubrania i materiały przyszłości pogodzą modę z użytecznością?"
 
godz. 15.30 - 16.30 przerwa
 
godz. 16.30 - 18.00 
Drukowanie przestrzenne – wokół drukarek 3D
Prowadzenie: Błażej Podkówka
 
W ostatnich latach nastąpił niebywały rozwój nowej technologii drukowania przestrzennego. Dzięki rozwojowi technicznemu drukarek 3D rozpoczęto wykorzystywać je w zróżnicowany sposób, nie tylko do tworzenia prototypów, ale także do wytwarzania materiałów medycznych, komponentów większych urządzeń, form do dalszej produkcji. Coraz bardziej realne staje się twierdzenie o upowszechnieniu w najbliższej przyszłości drukarek 3D do użytku domowego. Jak wyglądają drukarki 3D, jak i z czego drukują, do czego mogą służyć i jak domowy użytek takich drukarek może wpłynąć na cykl sprzedaży i dystrybucji przedmiotów, jak może też zmienić się rola projektanta?
 
godz. 18.00 - 19.30
Naukowe dowody na istnienie sztuki współczesnej 
Prowadzenie: Stach Szabłowski 
 
Czy istnieją naukowe dowody na istnienie sztuki? Jak nowe technologie wpływają na zmiany w sztuce – i dlaczego duża część produkcji artystycznej w XXI wieku mogłaby powstać w wieku XIX? Jak działa sztuka jako instrument produkcji wiedzy? Jak działa nauka jako maszyna do produkcji piękna? Podczas spotkania odpowiedzi na te pytania poszukamy w praktykach wybranych współczesnych artystów, którzy nadają swojej sztuce naukową postać i/lub szukają sposobów tworzenia artystycznych reprezentacji dyskursów naukowych.
 
godz. 20.00
Projekcja filmu: PHOTON, reż. Norman Leto
Prelekcja: Karol Szafraniec
sala im. Zofii Rysiówny MCK SOKÓŁ
 
Film „Photon” Normana Leto, artysty działającego na pograniczu sztuki i nauki, jest swoistym podsumowaniem ludzkiej wiedzy na temat życia i ewolucji. Wizualizuje to, co wiemy dziś na temat procesu tworzenia się materii. Nie jest to jednak film przyrodniczy ani naukowy, ale oryginalna, ciekawa w odbiorze forma fabularyzowanego przedstawienia teorii naukowych dotyczących funkcjonowania wszechświata. Film prognozuje w przyszłości zaskakujące rozwiązania architektoniczne oraz samo replikujące się maszyny, a także łączenie człowieka z technologią.
Film został nagrodzony na 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz na 17. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym T-Mobile Nowe Horyzonty.
 
29.10.2017 (niedziela)
sala edukacyjna, Galeria BWA
godz. 11.00 - 12.30 
Warsztaty dla dzieci „PRZETWÓRNIA”
Prowadzenie: Monika Smyła
Przedział wiekowy uczestników: 7-14 lat
Zapisy: Aleksandra Anzel
e-mail: a.anzel@mcksokol.pl, Tel.: 18 534 06 64
 
Domy, ubrania, telefony, zabawki, książki, kubki, samochody i wszystkie inny przedmioty zostały kiedyś zaprojektowane. Jednak droga od pomysłu do produktu nie jest łatwa i trzeba wziąć pod uwagę nie tylko funkcje przedmiotów, ale i ich estetykę. Celem warsztatów dla dzieci PRZETWÓRNIA jest zwrócenie uwagi na rolę designu w naszym życiu. Podczas zajęć uczestnicy staną się projektantami, którzy będą mieli za zadanie stworzyć i przygotować przedmioty jeszcze nieistniejące, które mogą być potrzebne w przyszłości.
 
godz. 12.30 - 14.00
Projektowanie doświadczenia użytkownika UX DESIGN
Prowadzenie: Wojciech Kuśmierek
 
Projektowanie user experience (ang. user experience design) to projektowanie produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Produkt powinien: prezentować się w sposób atrakcyjny dla użytkownika, być funkcjonalny, ergonomiczny, użyteczny, korzystanie z niego powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję. Projektowanie doświadczeń użytkownika z powodzeniem stosowane może być nie tylko w odniesieniu do oprogramowania, ale również do całościowej obsługi klienta w marketingu. Jest to termin bardzo często używany, zwłaszcza przez duże korporacje, jak jednak wygląda w praktyce?
 
 
Karnet na wszystkie wydarzenia w cenie 5 zł do nabycia w kasie MCK SOKÓŁ (ul. Długosza 3, tel. 18 44 82 600) - czynnej w dni powszednie w godzinach 8.00-20.00, w soboty i niedziele w godzinach 15.00-20.00
 

 




Dofinansowano ze środków
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.