Kalendarium

<< Grudzień 2017 >>
Kino
PnWtŚrCzPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

MCK SOKÓŁ TV

MY, MAŁOPOLANIE
MY, MAŁOPOLANIE - koncert laureatów 40. Małopolskiego Festiwalu ...
Odsłon139Zobacz więcej ...
III Kongres Kultury Regionów

III Kongres Kultury Regionów

NOWORODAK, czyli transmisyjna płodność dziedzictwa ...
Odsłon790Zobacz więcej ...
Karpaty OFFer 2017

IX Międzynarodowy Multimedialny Festiwal Sztuki - Małopolska Karpaty OFFer

Odsłon473Zobacz więcej ...
Konferencja prasowa

Konferencja prasowa przed koncertem Szczawnickiego Chóru Kameralnego

Odsłon441Zobacz więcej ...
Święto Dzieci Gór 2017

25. Święto Dzieci Gór (18 filmów)

Odsłon693Zobacz więcej ...
32. Małopolski Przegląd Teatrów Lalkowych o Wielką Nagrodę Zająca Poziomki
23 marca br. w Żabnie odbył się 32. Małopolski Przegląd Teatrów Lalkowych, w trakcie którego piętnaście dziecięcych i młodzieżowych zespołów teatralnych ubiegało się o Wielką Nagrodę Zająca Poziomki prezentując przedstawienia wyróżniające się bogactwem konwencji scenicznych, ciekawymi scenariuszami, różnorodnością technik teatru lalek i pełnymi wdzięku animacjami. Aktorsko-lalkowe kreacje  stworzyło  ponad dwustu czterdziestu młodych wykonawców, dla których przegląd jest niepowtarzalną okazją do spotkania, wymiany pomysłów i wspólnej zabawy w teatr. 

Przegląd jest konfrontacją dokonań artystycznych i poszukiwań inscenizacyjnych dziecięcych i młodzieżowych teatrów lalkowych, działających w ośrodkach kultury, szkołach i placówkach wychowawczych województwa małopolskiego. Laureaci Przeglądu nominowani są do udziału w Ogólnopolskich Spotkaniach Lalkarzy w Puławach i spotkaniu finałowym Festiwalu Teatrów Dzieci i Młodzieży BAJDUREK w Nowym Sączu.

Lalka w teatrze jest tak stara, jak sam teatr. Tyle tylko, że związana jest przede wszystkim z dziejami teatru plebejskiego, jarmarcznego, w którym obowiązywał repertuar komediowy. Od samego początku unikano eksperymentów plastycznych z lalką. Zawsze była ona odwzorowaniem żywego aktora. I wreszcie nikt praktycznie aż do czasów Wielkiej Reformy nie próbował tworzyć jakichś teorii teatru lalkowego. Aktorzy jarmarczni korzystali z niej przede wszystkim ze względów ekonomicznych.
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.